Affichage des résultats du sondage: Pour ou contre le réchauffement de la planète?

Votants
16. Vous ne pouvez pas participer à ce sondage.
  • Pour

4 25,00%
  • Contre

7 43,75%
  • Ne sait pas

1 6,25%
  • Indifférent, ne va jamais dehors

4 25,00%
Affichage des résultats 1 à 17 sur 17
    Modérateur Samurai Avatar de Gazou007

Par défaut Réchauffement de la planète

Publicité

Avec le froid interminable des dernières semaines au Québec, pour ou contre le réchauffement de la planète?
    Mon Blog : www.adviennequejutras.com

Pour du coaching NL50++, contactez-moi en PM

[12:34:35] Jeanchris: Doux jesus pas facile faire des pipes et bien ecrire en meme temps...

Recrue Avatar de cayouche

Par défaut

C'est pas sérieux cette question là??
    "WEN YU ARE LUCKY I FOLD DUMSAS"
    "LMAO, U R A JOIKKE"

Recrue Avatar de Iron

Par défaut

L'autre fois, j'attendais dans une file d'attente et c'était long. Je me disais que si quelques personnes mourrais entre temps, ça irait beaucoup plus vite... alors pour ou contre les meurtres quand on attend dans une file d'attente.

Légende Avatar de Psyche

Par défaut

le réchauffement de la planète ca signifie pas qu'il va faire 30C durant l'hiver et qu'on va etre en été à l'année longue, là...

peut etre que tu devrais te renseigner un peu sur ce que c'est, le Global Warming...
    "A man is as good as he has to be, and a woman as bad as she dares." -- Elbert Hubbard

Légende Avatar de Psyche

Par défaut

Citation Envoyé par Iron Voir le message
    L'autre fois, j'attendais dans une file d'attente et c'était long. Je me disais que si quelques personnes mourrais entre temps, ça irait beaucoup plus vite... alors pour ou contre les meurtres quand on attend dans une file d'attente.

LOL MALADE!!!!!!!! hahahahahahah!!!!!

jallais justement essayer de sortir de quoi du genre...
    "A man is as good as he has to be, and a woman as bad as she dares." -- Elbert Hubbard

Recrue Avatar de drunken

Par défaut

sa me fait rire que le monde arrête de ce questionner sur le réchauffement de la planète aussitot qui fait frette

comme si le problème ce reglais aussitot qui fait frette au québec Ya fait quoi a montréal début janvier...20degrées, jai pas trouver sa trop normal de pas avoir de neige a noel, et quil fasse trop chaud pour jouer au hockey déhors en janvier

Par défaut Ayayayaye!

Correct, j'partirai pu de faux sondages!

Zêtes fous ou quoi? Mais maintenant, je sais que le réchauffement de la planète veut pas dire "climat tropical pour le Québec". Me voilà bien rassuré.:S

Et je suis pour l'élimination systématique de gens superflus dans une file. Bonne question.

[12:34:35] Jeanchris: Doux jesus pas facile faire des pipes et bien ecrire en meme temps...

Par défaut Et en passant...

Et concernant ma question d'humour douteux, sachez que Boris Eltsine a déjà dit aux journalistes concernant les accords de Kyoto vs réchauffement de la planète :

"Réchauffement de la planète, j'connais personne habitant en Sibérie qui va chiâler d'une hausse de 1-2°C" ...

Venant d'un politicien, c't'un peu moins pardonnable...! Mais un sondage maison ? ...

2 pour 0 contre jusqu'à maintenant, et le sondage continue!

Vétéran Avatar de Lincoln Six Echo

Par défaut

Bonne lecture

Pluto thought to be warming up

http://www.abc.net.au/news/newsitems...7/s1697309.htm

Pluto is undergoing global warming, researchers find
    http://web.mit.edu/newsoffice/2002/pluto.html

Science: Solar Activity, Earth Warming
    http://www.eskimo.com/~nanook/scienc...h-warming.html
    "Mars is warming up. Jupiter is warming up. Some regions of Saturn (polar just like earth) appear to be warming. Neptune's largest moon, Triton, is warming ..."

-------

Global Warming on Jupiter
    http://motls.blogspot.com/2006/05/gl...n-jupiter.html

Global warming on Jupiter

Jupiter

A new storm and a new red spot on Jupiter hints at climate change, USA TODAY and dozens of other sources explained yesterday. The temperatures are expected to change by as much as 10 Fahrenheit degrees at different places of the globe. At least close to the new spot and to the equator, nothing less than global warming is expected.

Triton

Triton is Neptune's largest Moon. Some people believe that it used to be an asteroid. Global warming was detected on Triton. Between 1989 and 1998, the temperature jumped by 5 percent on the absolute (Kelvin) scale. The same relative increase would raise the Earth's temperature by 22 degrees Fahrenheit in 9 years. See thousands of other pages about the global warming on Triton.

Enceladus

Another moon of Saturn's, Enceladus, would be also expected to be frozen and cold. Suddenly, Cassini has informed us that Enceladus generates its own heat. Its high temperatures seem to be incompatible with calculations based on solar energy itself, according to existing models.

Saturn

Saturn itself has a rather warm southern pole, and the temperatures in that region suddenly jumped by 3-5 Kelvin degrees. Well, it's warm because it's been exposed to sunshine for quite some time but the magnitude of the temperature jumps is not trivial to calculate.

Pluto

What's going on with Pluto? Well, yes, your guess is right. There is global warming on Pluto. Pluto's atmospheric pressure has tripled in 14 years, and the associated increase of temperature is estimated to be around 3.5 Fahrenheit degrees, despite the motion of Pluto away from the Sun.

Mars

Of course, the global warming on Mars is a well-known story. The warming has been used by this blog to discover the Martians. More seriously, we have explained that the dramatic and speedy melting of the Martian icecaps is caused by the greenhouse effect. 95% of "their" atmosphere is made of carbon dioxide; that's slightly more than 0.038% of our atmosphere.

The warming trend on Mars is undeniable. Some people have tried to blame the global warming on NASA's rovers. Such accusations are pretty serious because NASA is already preparing plans to occupy Mars using the greenhouse effect, as ordered by George Bush. ;-)

Venus

Venus, our planet's evil sister, has already been identified as unusable for life because of ... yes, because of the greenhouse effect that occured in the past. Last month, the Venus express gave us some new hints why Venus has such a thick atmosphere that generated global warming.

Earth

The Earth is currently experiencing warming, too, although a less dramatic one than the previous examples. However, there is apparently a huge difference. The warming on the previous planets and moons was natural. On the other hand, the warming on Earth couldn't evolve naturally: it is caused by the humankind, evil corporations, and their intelligent design, most left-wing scientists believe. The warming trends can't have anything to do with the Sun whose activity is now highest in the last 1000 years: it is unethical to propose that the Sun plays any role, consensus scientists argue.

A comparison

You may ask the consensus scientists: why is there such a difference between the explanations for the warming of the Earth and the other planets and their moons? It's because the Earth is the center of the Universe, they would answer. You could also ask: why do all these planets and moons indicate warming? Shut up, the consensus scientists would answer.

Some of them would tell you that your paradox is resolved by the anthropic principle: the people on Jupiter, Saturn, Pluto, Mars, Triton, and other celestial bodies cannot complain about the anthropogenic global warming because... because these people don't exist! :-)

The debate is over, Al Gore, our prophet, has announced. Terrestrial global warming, caused by the human sins, is no longer a political issue: it is now a spiritual issue. Now it's time to punish the heretics who deny that the Earth as the center of the Universe is special because of the humans who were created to the image of God - and because of their sins and SUVs.

This looks like a story about some silly priests from the 16th century Catholic Church - a story about the Dark Ages that most of us heard in the basic school. But unfortunately, what we are describing here are influential people in the 21st century such as one who delivers a speech on the picture above.

People who believe, much like the Church in the 15th century, that the divine truth is determined by consensus. People who believe that we should prefer awkward hypotheses if they support our spiritual values. People who believe that questions and independent thinking should be silenced. People who will almost certainly write dozens of unsubstantiated comments below this article.

Recrue Avatar de drunken

Par défaut

Citation Envoyé par Gazou007 Voir le message
    Et concernant ma question d'humour douteux, sachez que Boris Eltsine a déjà dit aux journalistes concernant les accords de Kyoto vs réchauffement de la planète :

"Réchauffement de la planète, j'connais personne habitant en Sibérie qui va chiâler d'une hausse de 1-2°C" ...

Venant d'un politicien, c't'un peu moins pardonnable...! Mais un sondage maison ? ...

2 pour 0 contre jusqu'à maintenant, et le sondage continue!
    jme doutais bien que tu blaguais, mais ya bcp de personnes qui ne blague pas avec ce genre de sondage(mon post les visait plus qu'autre chose)

Poker Pro Légende Avatar de Tayaout

Par défaut

Hiver 2006. 14 février. Il pleut à Shishmaref, en Alaska. La température extérieure est de 2°C. «Normalement, il neige à cette époque et il fait entre – 23 et -30°C», déplore un habitant. Le village aura bientôt disparu, victime du réchauffement global. Inexorablement, les maisons tombent dans la mer les unes après les autres. «Le village sera sous l'eau dans une dizaine d'années», prévoit cet homme. La terre sur laquelle sont construites les habitations – le pergélisol ou sol gelé en permanence – fond tel un morceau de sucre imbibé d'eau. Shishmaref n'est pas un cas unique. Deux cents autres villages du nord du cercle polaire Arctique sont ainsi menacés, en Alaska, au Canada et en Russie.
    http://www.arsitra.org/yacs/articles/view.php/441

Par défaut Boris

Envoye le url à Boris.

tom77
    Guest

Par défaut

moi j'ai déménagé à Fermont en décembre... alors le réchauffement de la planète, j'y crois pas!

Par défaut ??????

Comment on fait pour avoir des pts négatifs sur PokerCollectif??? (Tom??)

tom77
    Guest

Par défaut

Comment on fait pour avoir des pts négatifs sur PokerCollectif??? (Tom??)
    pour services non-rendu...:sdseds:

Équipe Poker Collectif Samurai

Par défaut

Citation Envoyé par Iron Voir le message
    Faut pas oublier que la maladie est crissement payante.

Poker Pro Légende Avatar de PhiLLeDiNGUE

Par défaut

Publicité

Moi je suis pour les bar avec les genre de grille pain qui te réchauffe dehors pis les spa avec des filles en bikini meme en hiver !!! Yhaaa Way to go dude

______

Règles de messages